יום שלישי, 6 ביוני 2017

שימור עובדים

היום כולם יודעים, גם המנהלים הבכירים, כי כדי לשמור על חברה משגשגת, חשוב שיהיו עובדים טובים. העובדים האיכותיים של החברה הם אלו שיושבים שעות רבות במשך היום, רוב החיים שלהם למעשה, על מנת לעבוד ולתת מעצמם. הם רוצים גם סיפוק, כמובן, אבל גם מילה טובה, בונוס או תגמול, וזאת מעבר למה שמחייב את המעסיק בחוק. היום שימור עובדים הוא ערך עליון בכל חברה שמכבדת את עצמה, ולכן בעלי החברה צריכים לשים זאת בראש סדר העדיפויות.

למה בכלל לשמר את העובדים?

שימור עובדים מתקיים משתי סיבות עיקריות:

  • התחרות הגדולה בשוק מאפשרת מוביליות גדולה לעובדים. עובדים רבים פשוט "עובדים במשהו", עם רגל אחת בחוץ ומחכים למשהו אחר. כדי לגרום להם להישאר, צריך לתגמל אותם. עובדים טובים יכולים לעבור למתחרים, וחבל, כי הניסיון או הידע שלהם הם נכס חשוב לחברה. בשל כך חשוב לעשות איתם שימור עובדים – גם מה שהחוק קובע: חופשות, אש"ל, וכו', אבל גם תוספות כמו טיולים, בונוסים, תגמול הוני, מניות החברה ועוד.
  • הסיבה השנייה היא שהכשרה של עובדים עולה הרבה כסף, ובשל כך אם כבר השקעתם בהם, עדיף לעשות שימור עובדים. מחקר אמריקאי מראה כי 85% מהעובדים בארה"ב היו רוצים לעזוב למרות ההכשרה שקיבלו, 56% היו מעדיפים לעבוד בתפקיד זמני על פני העבודה הנוכחית שלהם. לכן, שימור עובדים חשוב מאד וזאת על מנת לגרום להם לרצות להישאר.

דבר נוסף הוא, שרבים מהעובדים במקצועות טכנולוגיים, טכניים או חופשיים יכולים גם לעבוד בתור עצמאיים, מה שאומר שהם יכולים להרוויח את אותו השכר על הרבה פחות שעות עבודה. המחקר מראה כי 40% מהעובדים מאמינים שפוטנציאל הצמיחה שלהם בעבודה שהם נמצאים בה כעת – קטן מאד, ולכן הם שוקלים לעזוב. שימור עובדים כמו שצריך יגרום להם להרגיש חלק מהמערכת ושהבוסים לוקחים אותם והצרכים שלהם בחשבון.

עמלות ותמריצים

אם אתם רוצים לדעת איך לעשות זאת היטב, נשמח להעניק לכם את השירות ולהסביר לכם טוב יותר כיצד אפשר לשמר עובדים באווירה כמו בשוק העבודה בישראל, וכיצד אפשר לגרום לעובדים שלכם להישאר חלק מהצוות לאורך שנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה