יום שישי, 5 בינואר 2018

קיצוץ: כך צמצמו חברות רבות את הבונוסים, ארוחות וקייטנות

קיצצו לכם את הבונוסים? פתאום דורשים מכם לשלם על ארוחות שעד עתה היו על חשבון המעביד או מסובסדות? אתם לא לבד. כרגיל, בתקופות של האטה כלכלית, חברות רבות מחפשות דרכים להתייעל, וזאת בנוסף לתהליכי התייעלות כואבים יותר כמו פיטורי עובדים וקיצוצי שכר.
מנתוני חברת עוקץ מערכות, המתמחה במערכות שכר, שעוני נוכחות ובפתרונות נוכחות סלולריים, עולה כי חברות רבות ביצעו קיצוצים בהשתתפות במימון ארוחות, הענקת בונוסים, השתתפות בקייטנות לילדי העובדים ובאירועי חברה.
הנתונים שאותם מציגה החברה מבוססים על עיבודי תלושי שכר של כ-19.7 אלף עובדים, המועסקים בחברות מענפים שונים.
המקומות שבהם הורגשו בעיקר הקיצוצים בתחום המזון היו חברות ההיי-טק הגדולות וענפי המסחר והשירותים. בחברות ההיי-טק הגדולות חלה במחצית הראשונה של 2013 ירידה של 11% בהשוואה ל-2011 כולה במספר החברות המשתתפות במימון ארוחות לעובדיהן. בענפי המסחר והשירותים חלה ירידה של 7.8% ובתעשייה חלה ירידה של 5.8% במספר החברות המשתתפות במימון ארוחות בתקופה זו. לעומת זאת, בענף השמירה והאבטחה חלה ירידה של 3.5%, ובענפי הביטוח והפיננסים חלה ירידה קלה של 2.3% בשיעור החברות המשתתפות במימון ארוחות.
לדברי אבי פרץ, מנכ"ל חברת פתרונות אפקטיביים, העוסקת בייעוץ עסקי לחסכון ובקרת עלויות, "הצורך להפחית עלויות הוא כורח קיומי עבור חברות רבות, אשר חלקן אף בחרו לבטל כליל את מעורבותן בעניין זה והעבירו את הנושא לטיפולם ואחריותם הבלעדיים של העובדים, אשר רוכשים באופן ישיר את המזון מהספק. יש שורת פתרונות שמאפשרים לחברות להקטין את סעיף הוצאות המזון באופן שיקטין ככל שניתן את הפגיעה בעובדים. כך, ניתן לצמצם את התפריט והמגוון שבו תוך יצירת תפריט מודולרי, שמאפשר לרכוש חלקים מן הארוחה בהתאם לצורכי ולתקציב העובד – מרק בלבד, סלט בלבד, מנה עיקרית בלבד. יש אף אפשרות לצמצם את שעות ההגשה, וכך גם את עלויות התפעול".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה