יום רביעי, 29 באפריל 2020

מיסים עירוניים – חסכון בארנונה



הרבה אינם מכירים בכך כי גובה של תשלום ארנונה קשור בכמה פרמטרים ולפעמים בחינה מקיפה של חשבון הארנונה שלכם עשויה להוזיל לכם הרבה עלויות.
נוהלי תשלום הארנונה לא מאורגנים והם נבדלים מעיר אל מול עיר, הנהלים טומנים בחובם כל מיני תקנות ולפעמים אפשר לפרש אותן בצורה אחרת, דבר שמשאיר פתח עבור מיקוח על התשלום.
חסכון בארנונה
  • זכאות להנחות – בכל רשות מקומית או עירייה ישנם תושבי מדינת ישראל אשר יש להעניק להם הנחה בדמי הארנונה, כמו למשל – נפגעי פעולות איבה, נכים, עיוורים, ניצולי שואה, עולים חדשים וכיוצא בזה בכל מוצב אשר בו אזרח ניתן בידיו קצבת נכות מטעם ביטוח לאומי, הוא יקבל הנחה, אך בכמות מועטה מזה אשר הינו מוענקת לו קצבה. עוד מי שזכאי להנחה בארנונה הינם – זכאי להבטחת הכנסה ולקצבת ביטוח לאומי, אימהות וכן אבות אשר הינם חד הוריים, בנות אשר משרתות בשירות לאומי וכן חיילים בשירות סדיר.
  • הסיווג העכשווי של בית העסק שלכם אל מול סיווג עם עלות מועטה. עבור כל רשות מקומית יש צו ארנונה משלה ובו סיווג בעל תעריף אחר. יש תעריף מועט יותר ביחס לסוג העסק שלכם אשר הרשות המקומית מעוניינת לתמוך את הימצאותו בתחומה או שנקבע שיש להעניק להם סיווג בהתאם לתעריף מועט בתקנות של הסדרים במשק המדינה. התעריף אשר הינו מועט עשוי להגיע עד לכדי חמישים אחוז הנחה אל מול חיובי הארנונה המרביים בשל כך כדאי לכם לוודא בדייקנות את צו הארנונה. עסקים שיש להם סיווג של ארנונה, לרבות – עמותה, בית תוכנה, סטודיו לאומן, מבנה תעשייה, בעל מלאכה או בית מלון, יוענק בידיהם חיוב של ארנונה מועט בפרט.
  • באם אתם משפצים ובית הסק שלכם ניצב ריק, הנכם עשויים לדרוש וכן יוענק בידכם פטור מארנונה עד שישה חודשים. הנכס נדרש להיות חף מכל אלמנט במשך כל זמן זה. אף נכס בשיפוץ, אשר לא ראוי לבית העסק, יקבל פטור מתשלום ארנונה וללא סייג במועד באם הנכם דרים ועם עובדים באותה הדירה, עליכם לשים לב כי תשלום הארנונה הינו אחר בעבור כל אחד מחלקי הדירה שלכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה