יום שבת, 8 בינואר 2022

5 עצות כיצד לקיים התנהלות כלכלית נכונה לעסק



המכשולים העיקריים בדרכם של עסקים קטנים, גורמים פעמים רבות לסגירה מוקדמת מידי של עסקים בשל התנהלות כלכלית לא נכונה. קראו כיצד לעשות זאת נכון.

מאמר מאת: יצחק אופנר מנהל תיקים בכיר במעוף.

הבעיה העיקרית של עסקים קטנים, חדשים וותיקים, היא חוסר הידע והכלים לניהול מקצועי בכל התחומים הנדרשים, וזאת בניגוד לעסקים גדולים שבהם יש מומחים ובעלי מקצוע בכל התחומים שאינם שייכים לתחום המקצועי של העסק כמו מנהל כספים, מנהל שיווק, מנהל לוגיסטיקה, מנהל מלאי ומחסנאי ועוד. כתוצאה מהעדר ידע וכלים מקצועיים עושים בעלי העסקים הקטנים טעויות. היות והעולם העסקי איננו סובלני לטעויות האלה, נאלצים בעלי עסקים קטנים לשלם עליהן ובמזומן.

היות ועסקים קטנים אינם מסוגלים לשכור את סוללת המומחים והמנהלים שיש בעסק גדול, בעלי עסקים קטנים באים במגע פחות יומיומי עם הסוגיות הניהוליות והמקצועיות. הדרך להימנע מטעויות ולהגדיל את סיכויי השרידות של העסק היא ע"י קבלת ייעוץ, הדרכה והנחייה מגורמים מקצועיים.


מספר כללי אצבע קריטיים להישרדות העסק:

  1. ​יש לחשב בזהירות ובהגזמה כל השקעה מתוכננת, על סמך בדיקות בלבד ולא הערכות. בעלי עסקים רבים נוטים להעריך השקעות עתידיות בחסר ומנסים להסתדר עם מעט כסף. בשל הערכותיהם האופטימיות שאינן תואמות את המציאות נכנסים אותם בעלי העסקים הקטנים לחובות כבדים. על כן עשו בדיקות ובססו את ההשקעה על נתונים אמיתיים ותמיד תוסיפו למעלה ולא למטה.
  2. לא למכור בכל מחיר – בעלי עסקים רבים, בעיקר עסקים חדשים, נוטים למכור בזול ובכל מחיר. שימו לב מדובר בהחלטה הרסנית לעסק, לעולם אין למכור בכל מחיר. המחיר המומלץ מורכב משני פרמטרים: המחיר המקובל בשוק, והמחיר המאפשר רווחיות וקיום עסקי בכבוד. בכדי שבעל עסק יוכל להתפרנס, על שני הפרמטרים להתקיים בכל עת.
  3. להימנע מחובות גדולים – עסקים רבים נוטים להתגלגל לחובות שוטפים ההולכים וגדלים. ונכנסים להתחייבויות כספיות גדולות מדיי: כחוק כדאי להימנע מחובות גדולים, בעיקר באשראי השוטף. רצוי לבצע השקעות בהלוואות ארוכות טווח בהן ברור גובה ההחזר החודשי וברור מה הוא כושר ההחזר החודשי.
  4. עשו חשבון מלא ומדויק – לא עושים חשבון! עסקים רבים לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הקבועות של העסק, הכוללות את השכר שאותו רוצה להשתכר בעל העסק, הוצאות הרכב, משכורת למזכירה, שכ"ד וארנונה, וכן לא מחשבים עד הסוף את ההוצאות הישירות הכוללות, בין השאר את עלות החומרים, בעלי המקצוע ועוד, וקובעים את העלות על סמך הערכה סתמית שבדרך כלל מתבררת כאופטימית מידי ושגויה. מומלץ לעשות חשבון לכל דבר באופן מלא ומדויק.
  5. קבעו תקציב שיווק ועבדו עם תכנית – עסקים רבים מדי לא עושים שיווק באופן שוטף וקבוע. משמעות השיווק היא להגיע ללקוחות ולגרום להם לקנות, ולא רק לדעת על קיום העסק. יש להגדיר תקציב, לנהל ולבצע תוכנית שיווק שוטפת לכל השנה, ולא פעולה חד פעמית של פרסום, כגון הפקת פלייר או מודעה בעיתון, כיוון שלפעילות חד פעמית אקראית יש תוצאה (תגובת לקוחות) קלושה ומוגבלת מאד ולתכנית שנתית מכוונת תוצאות יש תוצאות ארוכות טווח.

מאמר מאת: יצחק אופנר, מנהל תיקים בכיר במעוף.​​

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה