יום רביעי, 20 באפריל 2022

ייעוץ למנכ"לים – שיווק ופרסום עסקי באינטרנט

רקע כללי:

בימים שלפני עידן האינטרנט, הסלולר והרשתות החברתיות, התמקד עולם הפרסום בארבעה ענפים עיקריים: טלוויזיה, עיתונות, רדיו ושילוט חוצות ומספר ענפי משנה: קד"מ (קידום מכירות), דיוור ישיר  ועוד.
רמת המחירים הגבוהה הדירה את העסקים הקטנים מהפרסום במדיה העיקרית ורק החברות הגדולות היו בעלות תקציבים שאפשרו נראות וניהול קמפיין פרסומי ואילו העסקים הקטנים נותרו בשוליים ומחוץ לתודעת הלקוחות הפוטנציאליים.

המהפכה הדיגיטלית יצרה שינוי בכל תחומי החיים. האינטרנט שינה את דרך המחשבה, התקשורת הבין אישית ואת דפוסי הצריכה שלנו. בין יתר השינויים, חשוב להכיר בכוח השיווקי שקיבלו העסקים הקטנים והבינוניים והיכולת ליצור קמפיינים משמעותיים בערוצי התקשורת החדשים שנפתחו בפניהם.

לרשות העסקים והמפרסמים יש כיום אפשרויות רבות לשיווק, מכירות ולהעברת מסרים לציבור הלקוחות ברשת, והערוצים הולכים ומתרבים כל הזמן. בנוסף לריבוי אפשרויות הפרסום בעולם הדיגיטלי יכולים המפרסמים להתחיל בתקציב קטן, לבדוק וללמוד מה מתאים ומצליח ולפעול בהתאמה לתוצאות.

כמו כן ניתן להתאים את הפרסום לפלח שוק מסוים וליצור נוכחות משמעותית ברשת. האפשרויות מרובות ומגוונות, אך לא קשה גם להתבלבל ו"ללכת לאיבוד" בתוך סבך האתרים והמידע הנגיש לכל.
כדי לסייע בבחירת האמצעי המתאים ביותר לעסק, מצורפים עשרת האפיקים המרכזיים לשיווק וקידום העסקים באינטרנט, על כל אחד מהם ניתן למצוא מאמרים ומידע רב ברשת. השינויים בתחום מהירים ומרובים ומומלץ לעקוב אחרי הפרסומים והעדכונים המתפרסמים חדשות לבקרים.

10 ערוצי השיווק העיקריים ברשת:

  1. ​בניית אתר אינטרנט  - שמטרתו לאפשר לגולשים למצוא את מבוקשם במהירות וביעילות. לעקוב אחר פעילות הגולשים באתר ולהגדיל בצורה משמעותית את סיכויי המכירות ורווחים. חשוב להקים אתר רספונסיבי – שמתאים עצמו אוטומטית לכל סוגי המסכים ונגיש לכל. היום ניתן להקים בקלות יחסית ובחינם, או בעלות מינימלית אתר שבנוי, מעוצב ומותאם בדיוק לצרכי העסק דרך חברות כמו:  Word Press, WIX ואחרות.
  2. יצירת דף פייסבוק עסקי – הקמת העמוד - בחינם וניהולו פשוט – אך כדי שיהיה יעיל ורווחי – יש להשקיע זמן ולעיתים גם עלויות פרסום. דף פייסבוק עסקי מאפשר להוסיף לקוחות פוטנציאליים ולספק להם תוכן מעניין, ומומלץ לשימוש כפלטפורמה נוספת לקידום אתר האינטרנט של העסק ומשיכת לקוחות אליו. לאחרונה נפתחות גם אפשרויות מכירה ישירה דרך הפייסבוק – ומומלץ לעקוב אחרי השינויים המהירים בתחום.
  3. ​פרסום וקידום באמצעות גוגל -  כמעט כל אדם שמחפש מוצר או שרות באינטרנט – יעשה זאת דרך מנוע החיפוש של גוגל. ולכן כבר בשלבי הקמת אתר האינטרנט יש לקחת בחשבון את קידומו במנועי החיפוש בכלל – ובראש ובראשונה בגוגל. ניתן לפרסם בגוגל תמורת תשלום עבור הקלקות על מודעה / טקסט (תוצאות ממומנות), ולהשקיע במחקר מקדים של מילות חיפוש כדי לפרסם בצורה אפקטיבית. בנוסף לשליטה המרבית על תקציב הפרסום, מספקת גוגל נתונים סטטיסטיים  מדויקים בכל רגע נתון על מספר הגולשים  ועל עלות על כל פנייה.
  4. פרסום בפייסבוק – אחת מפלטפורמות הפרסום היעילות והזולות ביותר. פרסום ממוקד  שמגיע לקהל היעד הרלוונטי, ניתן למדידה בכל שלב במהלך הקמפיין ולשינוי במידת הצורך.
  5. פרסום בסלולר -  השימוש בסמארטפונים ("טלפונים חכמים") בישראל עולה כל הזמן ובקצב מהיר ביותר ורבים מהלקוחות הפוטנציאלים משתמשים בהם לגלישה אינטרנטית – לכן חייב אתר האינטרנט להתאים לסלולר – וחשוב לדעת שעלויות הפרסום בסלולר, עדיין נמוכות ומשתלמות – יחסית לפרסום אחר.
  6. שימוש בפלטפורמות מכירה קיימות למסחר אלקטרוני ברשת  (e-commerce) ניתן ללמוד כיצד להשתמש במערכות המכירה הגדולות והנפוצות בעולם: אמזון, Etsy,  eBay, כאשר קיימים גם אתרי מכירה מקומיים נוספים שיכולים להתאים יותר לעסקים או מוצרים בעלי אופי מסוים, קהל יעד מיוחד או אזור גיאוגרפי.
  7. שימוש ברשתות חברתיות נוספות  - מלבד פייסבוק קיימות רשתות חברתיות נוספות שמומלץ להכיר ולהשתמש בהן לקידום העסק: רשתות חזותיות דוגמת אינסטגרם (Instagram) ופינטרס (Pinterest) – למיתוג העסק ופניה לקהלים חדשים באמצעות תמונות , סרטונים וטיפים. טוויטר  (Twitter)– לבנית קהל עוקבים וליצירת מערכת יחסים עסקית עם הלקוחות. לינקדאין (Linkedin) – הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם, להזרמת תנועה רלוונטית לאתר ו/או לדפי הנחיתה.
  8. יצירת סרטונים וטיפים מצולמים סרטי תדמית, טיפים ועצות לשווק העסק – באמצעות מנוע החיפוש השני בגודלו ברשת: יוטיוב (YouTube).
  9. שימור לקוחות – הלקוחות הקיימים בכל עסק הינם אחד הנכסים החשובים ביותר ונדרשים מאמץ ומחשבה מרובים כדי לשמר אותם מרוצים ושגרירים ממליצים. העברת עדכונים על מכירות, מבצעים, הנחות או אירועים – באמצעות דוא"ל, הודעות SMS וניוזלטר – ויצירת מועדון לקוחות קבוע ונאמן, באמצעות תוכנות מיוחדות – חינמיות או בתשלום – הם האמצעי המרכזי לשימור הלקוחות בעסק.
  10. יצירת בלוג והעברת טיפים ומידע  - חינמי לגולשים, חברי מועדון הלקוחות והמכותבים. שיווק באמצעות תוכן אמיתי ומקצועי ליצירת עניין, מתן מענה וסיפוק צורך שקיים אצל הלקוחות.

בלוג, ייעוץ למנכ"לים, ייעוץ לעסקים, ליווי מנכ"לים
ייעוץ עסקי למנכ"לים, ליווי מנכ"לים
פתרונות אפקטיביים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה