יום ראשון, 17 בספטמבר 2023

סיעור מוחות



סיעור מוחות

סיעור מוחות הוא תהליך בו מפעילים מחשבה יצירתית ומשותפת כדי לפתור בעיות או להגיע לפתרונות חדשים באופן יעיל ויצירתי.

בעסקים, סיעור מוחות משמש כדי לפתח אסטרטגיות חדשות, לפתור בעיות ביצועיות או לייעל את התהליכים הפנימיים של החברה. התהליך נעשה נכון כשמשתתפים עובדים מכל הרמות ההיררכיות בארגון ומישים דגש רב על הקשבה לכל הרעיונות וההצעות.

הסיעור יכול להעניק לחברה מבט חדש ולסייע לה למצוא פתרונות ייעודיים יותר, עשויים להבטיח לה הצלחה בעולם העסקים התחרותי והדינמי של היום.

איך נבחר את הצוות המתאים לסיעור מוחות?

סיעורי מוחות הם חוויית למידה חשובה ומשמעותית בעולם העסקים, ובחירת צוות מנצח חשובה לביצועם באופן יעיל. לפני שמתחילים לחפש צוות, חשוב לקבוע את התקציב והמטרות שלכם. כשברשותך את המצבים הקריטיים הללו, תוכל להתחיל לחפש צוות מועמד.

הנה כמה דברים לבדוק לפני שתגייס צוות

  1. כישורי צוות: בדוק את רשימת הכישורים והניסיון הדרוש לסיעור חכם ועיון.
  2. תפקידים ותחומי התמחות: ודא שכל התפקידים הנחוצים לסיעור מיוצגים ושהמועמדים מתאימים לתחומי התמחות שלהם.
  3. קהילה: בדוק את ההיסטוריה של הצוות בהקשר עסקי, ודון עם המועמדים בנוגע לדרכם לפתרון סכסוכים והתמודדות עם קבוצות ומשתתפים מסוגים שונים.
  4. גמישות: טפלו בצוות גמיש שאפשר לכוונן ולהתאים אותו מתאימות לצרכי הסיעור.

סיעור מוחות אפקטיבי עם אנשים אחרים, חשוב לעקוב אחר השלבים הבאים


  1. הכנה: חשוב להכין את הנושא המתועד ולהפקיד אותם בצורה ברורה וממוקדת לפני פגישת הסיעור מוחות.
  2. מתן זמן לדיון: חשוב לקבוע מראש זמן מסוים לדיון ולהקפיד עליו לכבוד הנוכחים והנושא.
  3. האזנה יציבה: חשוב להאזין בקפידה לדעות והערות של הנוכחים ולתת מענה לכל נקודה בצורה מקיפה ומפורטת.
  4. תכנון נקודות ציון: חשוב לציין את נקודות הדיון המרכזיות ולהקפיד על מענה לכל אחת מהן.
  5. סיכום: חשוב לסכם את הדיון ולהביא את המסר המרכזי בצורה ברורה וממוקדת, עם תכנון פעולות להמשך.

בחירת חלופות

סיעור מוחות בחירת חלופות הוא תהליך אשר מתרחש כאשר יש לקבוצה או לאדם לקבל החלטה חשובה. הם נדרשים לבחור בין שני אפשרויות או יותר ולקבוע איזה דרך מתאימה יותר עבורם, בהתאם למטרות המיועדות. בטווח המקורי, כל אופציה מוקטנת, מומלץ לדון ולתת משוב על כל אפשרות ולאפשר הליך החלטה מבוסס על איחוד הכולל את כל הגורמים המשמעותיים והעיקריים. 

סיעור מוחות חשוב כדי להתעסק בהתייחסות לכל נתון ופרט, לתת אפשרות למשתתפים לשקול עיסוק ולמצוא את הדרך הנכונה לקבל החלטה מצטיינת עבורם.

איפכא מסתברא


הוא גישה אינטלקטואלית שמטרתה להציג באופן מדויק את העמדה המנוגדת לגישה המקובלת והפופולרית בארגון או בחברה בכלל. בפועל, זו פעילות של דיון וכינון ארגומנטים עם מטרה להדגיש את החסרונות של הגישה המקובלת ולהציע פתרונות אחרים שעשויים להיות יעילים יותר.


תגיות
אכיפה (5) אפליה (7) בדיקת חשבוניות (6) בודק שכר מוסמך (7) בנקים (10) בקרת שכר (5) דיני עבודה (31) הודעה מוקדמת (6) הלנת שכר עבודה (10) הפרשות לפיצויי פיטורים (9) הפרת זכויות עובדים (9) זכויות עובד (26) חוזים (5) חופשה שנתית (5) חוק שכר שווה לעובדת ולעובד (7) חיסכון בעלויות (18) חקיקה (9) יועץ ליסינג (15) ייעוץ לעסקים (6) ייעוץ עסקי (15) ליסינג (17) ליסינג מימוני (6) ליסינג תפעולי (6) מיסים (8) מכירות (5) מס הכנסה (9) מע"מ (10) משאבי אנוש (18) ניהול שכר (13) ספקים (5) עיצומים כספיים (6) פיטורים (24) פסקי דין (20) פתרונות אפקטיביים (10) קורונה (32) רשות המיסים (7) שיווק (4) שכר (21) שכר מינימום (7) שעות נוספות (6) שעות עבודה (7) תגמול עובדים (7) תלוש שכר (13) תמריצים (5) תנאי עבודה (12)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה